Tuesday, March 2, 2010

Sound Bites - Keyakinan Diri

Salam...

Selama setahun sentengah yang lalu,saya adalah seorang yang tidak mempunyai semangat keyakinan diri..saya pun tidak pasti mengapa berlakunya situasi sebegitu..

Cuma saya rasa,skarang ini saya perlu serapkan semangat keyakinan diri di dalam diri saya..bila nak wat sesuatu,kena ada keyakinan diri,insyaALLAH,akan berhasil..

InsyaALLAH,selepas ini,saya tidak mahu lagi teragak-agak dalam melakukan sesuatu dan akhirnya hilang semangat untuk mula mencuba..ini kerana orang yang ada rasa yakin diri sanggup mendepani apa saja yang akan berlaku, terus buat lebih dari sekadar mencuba-cuba..saya akan rugi sebab langsung tak mencuba, tak membuat dan tak ada inisiatif untuk mula mencuba, walaupun sekadar hanya untuk mencuba sedikit..orang kata apa,nak test ar..haa,lebih kurang mcm tu..

Ini kerana bagi saya, orang yang ada sikap semangat keyakinan dalam ini adalah orang yang berani..tapi kenala tenang...=) tenang ni tak bermaksud air mukanya itu sempoi, tp bermaksud mahir mengawal emosi, tindaka dan kata-katanya terkawal serta pendapat yang baik dan bernas..

Tapi adakah saya ni seorang yang tenang?=)
(herm,mungkin tak lagi kot..hee..tp akan usaha ke arah itu..)

Wallahua'lam..

No comments: