Wednesday, April 21, 2010

Sibukkan Diri

Salam..

1. Sekarang saya cuba untuk memenuhkan masa-masa terluang yang ada dengan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat..

2. Saya berpendapat apabila kita cuba untuk menyibukkan diri,masalah-masalah bodoh dan remeh tu,kita takkan selalu fikir..bila teringat nak fikir je,kita sibukkan diri,secara automatiknya masalah itu akan hilang..

3. Saya gemar bersukan..semua sukan yang ada,saya cuba untuk main, walaupun sukan yang saya tak penah main pun sebelum-sebelum ni..dulu,badminton pun saya jarang main..dalam setahun tu, adala 3 kali main..

4. Hari isnin, joging..alhamdulillah,2.6 kilometer secara kasarnya saya berjoging pada hari isnin..

5. Hari selasa, latihan ping pong..seperti kebiasaannya pada hari selasa ni,saya akan stay back di pejabat bagi menjalani latihan ping pong..ada seorang jurulatih yang berpengalaman yang bermurah hati menurunkan ilmu kepada saya dan 3 orang kawan saya yang lain..latihan ini selalunya bermula pada jam 8.00pm sehingga 11.00pm..

6. Hari rabu dan khamis, joging..pun 2.6 kilometer secara kasarnya saya berjoging..cari stamina...hehe

7. Hari jumaat, badminton..sebenarnya badminton ni baru 3 minggu je saya main ngan rakan-rakan sepejabat..dari jam 5.30PM hingga 7.30PM..

8. Tetapi, futsal pun saya main jugak..bola padang..ianya bergantung pada kekosongan court dan padang..selalunya bila ada,kawan-kawan tel ajak main,saya akan turun bermain..futsal selalunya bermain di sebelah malam..bola padang plak,petang..

9. Sabtu dan ahad,jika ada kursus,kita kursus..itu kerja yang wajib kita laksanakan..jika tak ada apa-apa program, kita tidur..haha itu dikira sibukkan dirila jugak tu..atau jika rasa bosan, saya akan melepak-lepak menghabiskan masa di shopping compleks..;)

Sekian..

No comments: