Monday, May 10, 2010

Destinations - Sasaran

Salam..

1. Alhamdulillah..minggu yang sibuk telah selesai..cuma,apa yang saya ingin kongsikan disini ialah mengenai sasaran saya pada tahun 2010..



2. Semasa Kursus Asas Pemasaran di Pengkalan Hulu 2 hari yang lalu, saya tertarik dengan tajuk kecil berkenaan destinations atau dalam bahasa melayunya ialah sasaran..

3. Walaupun tajuk ini dibicarakan sewaktu kursus usahawan, tapi tajuk ini juga rasanya sesuai untuk kita yang bukan terdiri dari kalangan usahawan..terdapat 3 peringkat dalam sasaran ini iaitu yang bawah skali ialah No Goals (tiada sasaran)..kemudian Verbal Goals (ada sasaran,tetapi mereka tidak menulisnya dan tidak bersungguh untuk mengecapi sasaran itu) dan akhir skali ialah Written Goals (sasaran bertulis).






4. Saya rasa saya ingin membuat satu sasaran tahun 2010 saya ini secara bertulis..supaya saya bersungguh-sungguh untuk mengecapinya..My Written Goals for 2010 is Journey to Manchester.

Sekian..

Wallahua'lam..

No comments: